Thursday, 18 November 2010

0 A kifizetődő divat

A gazdasági válságot egyes szakemberek tagadják, mások elismerik. És vannak, akik meggazdagodnak belőle. A Tőzsdecápák Gordon Gekkoja is így tett. Viszont nem csak a tőzsde az egyetlen iparág, ahol kifizetődik a válságra való építés.


A II. világháború utáni állapotokat nehéz volt felszámolni, és a nők ismét nők akartak lenni. Ezt a vágyat teljesítettek Christian Dior: a new look a nőiességet helyezte előtérbe a háború szorgos-dolgos nőjével szemben. Az A-vonalú, térdig vagy térd alá érő szoknyák derékban végződtek, hozzá szűk zárt felsőt viseltek, amit csak alkalmi viselethez cseréltek dekoltált darabokra.


A 2008-2009-es válságot eljövetelét már 2006-ban is érezni lehetett, amire a filmipar reagált leggyorsabban, még a kicsúcsosodás előtt. 2007 júliusában mutatták be a Mad Men (Reklámőrültek) című amerikai sorozatot.
A boldog békeidők (1950-es évek) felgyorsuló fejlődése, a
professzionalizáció, a feminizmus és a semmittevés egyvelege „megnyugtatja” a válságot megélő embereket.



Aztán lassan a divatipar is reagált. Ha számításba vesszük, hogy a 2010/11 őszi téli kollekciók már tavaly ilyenkor elkészültek, azt mondhatjuk, hogy a divat pont időben válaszolt a válság hívó szavára. És ezeket a válaszokat most viseljük. Az újra megjelenő new look, a military, a bohókás, szabadságot hirdető ’70-es évek, de még a minimalizmus extra változata is mind-mind a pénzügyi történések hatására lett újra vagy újonnan divat. Ugyanazokat az ismérveket látjuk, amik a sorozatban is megjelennek: harcoló feminizmus, new look-os semmittevés, és még sorolhatnám!



Louis Vuitton



Zac Posen



Állítólag a válságból lassan kilábal a világ, de a divatban még érezni fogjuk hatását. Hogy hogyan, az nemsokára kiderül!


About the Author

Author info. Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these with your own descriptions, if you like it Subscribe to Our Feed and Follow Me on Twitter

    Other Recommended Posts

  • 2010/11 fall winter, Dior, divat, divatelmélet, Mad Men, new look

0 comments:

Post a Comment

 
back to top //PART 2